Kringloop: duurzaam leven

ChristenUnie Het Hogeland brengt een bezoek aan kringloopwinkels in Bedum

Afgelopen zaterdag bracht de fractie van ChristenUnie Het Hogeland een werkbezoek aan Kringloop 4 you aan de Kleinestraat in Bedum. Kringloopwinkels nemen een belangrijke plek in onze maatschappij in. Ze helpen mensen die het niet al te breed hebben en geven spullen een tweede leven. Ze passen in de trend om duurzaam te leven. Reden genoeg voor de CU-fractie om meer te willen weten over wat er allemaal komt kijken bij het runnen van een kringloopwinkel. Manuel Bus van Kringloop 4 you gaf de fractie een rondleiding door beide winkels. In 2020 werd de eerste winkel geopend, waar de inwoners van Bedum en omstreken terechtkunnen voor o.a. boeken, speelgoed, huishoudelijke artikelen en allerlei spulletjes om het huis gezellig te maken. Vorig jaar oktober opende de familie Bus een speciale winkel voor tweedehandskleding. Manuel vertelde uitgebreid over het ontstaan en de visie van het bedrijf. Behalve het leveren van een bijdrage aan de circulaire economie, vindt de familie Bus het ook belangrijk om het voor mensen met een smalle beurs mogelijk te maken spulletjes en kleding te kopen voor een schappelijke prijs. Bovendien gaat een deel van de opbrengst naar goede doelen, o.a. in Roemenië en Oekraïne. Bij het runnen van het bedrijf wordt de familie Bus bijgestaan door een grote groep vrijwilligers.

kringloop